Röviden azért, mert a VoIP telefonos rendszer csökkenti a céges költségeket, javítja az időgazdálkodást és növeli az ügyfélkezelés és a belső folyamatok hatékonyságát. Egy VoIP telefonos rendszerre áttérni olyan, mint jegyzetek, határidőnapló, emlékeztetők írása, post-itok ragasztgatása és névjegykártya kupacok rendezgetése, meg az állandóan-valamit-keresés helyett venni végre egy folyamatalapú ügyfélkapcsolat kezelő szoftvert. Vagy Suziból átülni egy Audiba. Vagy egy hupikék felfújható műanyag medencéből egy jacuzziba. 126 befúvóval. 3 masszázsszivattyúval. Meg LED vízeséssel.
A vezetékes telefonálás köztudottan drága, különösen, ha külföldi szakmai partnerrel, üzlettárssal, befektetővel, ügyfelekkel vagyunk napi kapcsolatban. A nemzetközi hívások kiugró tételként jelennek meg a számlán.
A VoIP vonalak ezzel szemben a kommunikációs adatokat csomagokká alakítva küldik tovább az internet segítségével és ez összességében olcsóbbá teszi a havi számlát.Ha pedig a céged több telephellyel, irodával vagy fiókkal rendelkezik, esetleg a munkatársak folyamatosan mozognak, a VoIP telefonos rendszer ezt is gond nélkül, rugalmasan le tudja követni.
Mivel a VoIP telefonos rendszer az internetet használja dedikált telefonvonalak helyett, a konferenciahívások létrehozása és az azokban való részvétel leegyszerűsödik.
Ha hagyományos telefonrendszert használunk konferencia-beszélgetésekre, akkor a résztvevők száma általában korlátozott, vagy kiegészítő szolgáltatást kell fizetni, ha több hívót fogadnánk a konferenciára.Nos a több hangcsatorna egy VoIP telefonos rendszerben alapértelmezett szolgáltatás és az alapdíj részét képezi.
A VoIP az ügyfélszolgálati munkát hatékonnyá és kényelmessé teszik. Mivel minden egy helyre fut be, egy felületen látszanak az elmulasztott ügyfélhívások meg a hangposta e-mail-en beérkező szöveges átiratai.
Minden átadható, továbbítható, akár egy másik kollégának, akár többeknek.Ráadásul a rendszerrel priorizálni tudjuk a hívásokat, előre venni a fontosabbakat, az elsőséget élvezőket. Ha az irodába befutó hívás nem válaszol, az továbbítható egy mobiltelefonra vagy akár egy laptopra is – vagy fordítva. Alapszabály: hívás sosem veszhet el – még helyi áramszünetek, internet kimaradás vagy időjárási vis major esetén sem.
A rendszer bővíthető további hasznos funkciókkal, vagy könnyedén „lecsatolhatóak” róla olyanok, amikre már nincs szükségünk.
Ezek a telefonos rendszerek tehát pontosan igazíthatók, illeszthetők a cégek, szervezetek, vállalkozások egyedi igényeihez.A VoIP telefonos rendszerre való áttérés természetesen módosíthat bizonyos szervezeti belső folyamatokat. A ReBellTel tanácsadói nemcsak a „személyre szabott” telefonrendszer kiválasztásában segítenek, de a változtatások leghatékonyabb és zökkenőmentes végrehajtásában is.