2020 az elengedés éve volt – sokan mondják. El kellett engedni számtalan üzleti tervet, találkozót, utazást, fejlesztést. A koronavírus 2021-ben is velünk marad, de igyekszünk egyre jobban alkalmazkodni a helyzethez (és persze várjuk a védőoltást). A modern telefonközpontok például segítenek a hatékonyabb és olcsóbb üzleti kapcsolattartásban – ez most, amikor még jobban felértékelődött a telefonos kommunikáció, nagy kincs.
A koronavírus-járvány, a korlátozások, karantén(ok) átalakították a kapcsolattartási szokásainkat. Több felmérés is készült a közelmúltban,
a KSH legfrissebb adatai szerint 2020 második negyedévében (tehát tavasszal) 7,6 százalékkal több időt töltöttünk mobiltelefonálással, mint 2019 hasonló időszakában.
A vezetékes készülékek esetében még durvább a növekedés: 16,4 százalék. Még egy beszédes szám: mobilon 6,5 milliárd (milliárd!) percet beszéltünk tavaly áprilistól júniusig. Mármint mi, magyarok. Ezzel párhuzamosan (természetesen) nőtt az internetes adatforgalom is.
Szóval többet telefonálunk, de kevesebbet találkozunk. Mert ugye nem is lehet. És ez valószínűleg így marad 2021 első felében is.
Az a cég tehát, amelyik még nem „menekült előre”, és nem fejlesztette például a telefonos, internetes hálózatát, központját, az még az utolsó pillanatban most megteheti.
A tapasztalatok szerint az ügyfélszolgálatok, call centerek durvább leterheltsége megmarad. Ráadásul a mobilitásra még az eddigieknél is nagyobb szükség lesz. Ha tehát valaki minőségi szolgáltatást akar nyújtani (és közben pénzt is spórolni), akkor muszáj lépjen.
A jövő a VoIP telefon – ezt már többször megírtuk itt a blogunkban. A készülék hangdigitalizáló eszközökkel továbbítja a hangunkat a világhálón keresztül, szóval nem a telefonszámlánk nő, mindössze erős internetre van szükségünk, hogy jól működjön.
Éppen ezért szinte bárhol funkcionál – home office esetében a kollégák minden gond nélkül át tudják helyezni a székhelyüket az irodából a saját nappalijukba.
Ha fontos a minőség, akkor érdemes konferenciatelefont használni – természetesen ez is elérhető a ReBell Tel.-nél. Ezeket a készülékeket speciális mikrofonokkal és zajszűrő áramkörökkel szerelik fel, amelyek még a visszhangot is kiszűrik. A hangminőség kiváló, ráadásul nem hallatszanak bele az otthoni zajok. Mert azok mindig vannak…
A ReBell Tel. „alap” virtuális telefonközpontjában nyolc mellék, személyes üdvözlés, belső mellékek kezelése, hívásvárakoztatás és továbbadás, híváslista, online ügyfélablak is szerepel. A szolgáltatás része a telefonos hangmenü, ami napjainkban különösen népszerű. A VoIP központ plusz szolgáltatásban további tízzel lehet növelni a mellékek számát, rögzíteni a hívásokat, vagy akár e-mail értesítést kérni a bejövő telefonokról. A modern telefonálás tehát hatékonyabb és olcsóbb, mint a hagyományos megoldások. Már pedig 2021-ben nagy szükség lesz minderre…