Üzenet, adó, vevő, csatorna – a kommunikáció négy összetevője. Ha a négyből egy is hiányzik, akkor már nem tud megvalósulni a hatékony információcsere. Mi most az utolsóról, a csatornáról fogunk beszélni, hiszen ezt tudjuk folyamatosan formálni, alakítani. A minőségi telefonkonferencia ma már nem álom, a VoIP telefonközpontokkal olyan hatást érhetünk el, mintha egy körasztalnál egymás mellett ülve tárgyalnának.
Nagyapáink idejében a telefon igazi luxusnak számított, a kommunikáció csatornája a személyes, szóbeli közlés és a levél volt.
Az utóbbi évtizedekben (de leginkább években) ezen a területen óriási fejlődés tapasztalható.
Ma már a legegyszerűbb okostelefonnal is tudunk videóhívást kezdeményezni, az e-mailekről, egyéb üzenetekről nem is beszélve. De fontos tudnunk, hogy bizonyos platformok a privát beszélgetésre kitűnőek, de céges ügyeket már nem „illik” ezeken intézni.
Azért valljuk be, ha egy üzleti szempontból fontos megbeszélést folytatunk, akkor annak meg kell adni a módját. Arról nem is beszélve, hogy az ingyenes applikációk és videóhívást közvetítő szoftverek sokszor megbízhatatlanok, akadozik, zajos lehet a vonal – és persze pont akkor, amikor a legfontosabb szavak hangzanak el. Ha pedig elvész az információ, akkor elveszhet a haszon is…
Egy releváns felmérés szerint egy 3 perces telefonbeszélgetés alatt 1–2 oldalnyi írott szövegnek megfelelő információt tudunk átadni. 1–2 oldalnyit!
Azt hiszem nem is kell tovább érvelni amellett, hogy miért praktikusabb a telefonos konferencia.Praktikusabb mintha e-mailben írnánk meg a közlendőnket. Ráadásul a résztvevők itt hatékonyan, azonnal tudnak reagálni az elhangzottakra, egy brainstorming esetében rögtön tovább lehet vinni a megkezdett gondolatmenetet.
Nagyvállalati szintű virtuális telefonközpontot biztosítunk minden ügyfelünknek, eszközbeszerzés és fenntartási költségek nélkül. Ezt is kínálja a ReBell Tel.
Maga az IP PBX telefonközpont olyan rendszer, amely meggyorsítja, hatékonyabbá és rugalmasabbá teszi az információáramlást.
Mindössze pár technikai feltételnek kell megfelelni, ilyen az „erős” internet és router, szünetmentes tápegység. Természetesen ezek megtervezésében és beszerzésében is segítünk, ahogy biztosítjuk az ingyenes próba lehetőségét is. Hogy tényleg minőségi legyen a telefonkonferencia.
Attól, hogy a professzionális minőség miatt nincs zaj a csatornánkban. Tehát nem veszik el az információ, nem fog akadozni a vonal. Ráadásul a fenntartása is sokkal kedvezőbb, mint a hagyományos telefoné.
Végül álljon itt pár hasznos „szabály”, amelyeket nem biztos, hogy tudatosan használtunk eddig:
• A kezdeményező fél hívja sorban és mutatja be egymásnak a telefonáló feleket.
• A beszélgetés során soha nem vágunk közbe, a hozzászólás felszólításra történik.
• Fontos, hogy röviden, tömören, összeszedetten, a témára szorítkozva beszéljünk.
• A kezdeményező fél zárja le a beszélgetést.