Feltörték a kártyát, ismeretlen számról hívták és kicsalták a pénzét, lehallgatták a beszélgetést – pár tipikus, telefonos bűntény. Az utóbbi években jelentősen megnőtt az internetes és telefonos csalások száma – nap mint nap sokan esnek áldozatul. Ez persze körültekintéssel nagyrészt megelőzhető. Különösen fontos, hogy biztonságban telefonáljunk, ha céges ügyekről van szó. Ehhez is adunk hasznos tippeket, illetve bemutatjuk a védett vonal szolgáltatást.
Feltörték egy nő telefonkártyáját és arról küldtek szét több ezer sms-t. A napokban egy ilyen hír borzolta a kedélyeket.
Az eset nem egyedi, az internetes és telefonos bűnözés fénykorát éljük.
Nézzünk egy-két tipikus trükköt: értesítés érkezik (sms-ben) nagyobb nyereményről – úgy, hogy közben sehol nem játszott. Telefonon kérnek személyes adatokat – egyeztetésre. Ismeretlen hívó egy rokonnak vagy ismerősnek adja ki magát és pénzt kér. Megcsörgetik egy olyan telefonszámról, amelynek előhívója ismeretlen. Hogy mit tegyen ilyenkor? Ne vegye fel, ne válaszoljon, ne adja meg az adatait, ne utaljon pénzt senkinek!
Fontos elmondani, hogy a veszély nem kizárólag a magánembereket fenyegeti. A céges telefonszámokon is találkozhatunk ugyanilyen átverésekkel. De nemcsak ezekre kell figyelni!
Például, ha fontos hivatalos ügyeket intéz, akkor semmiképp ne nyilvános helyen telefonáljon.
Kávézói, éttermi wifikre csatlakoztatva ne írjon és töltsön le céges e-maileket! És fontos, hogy védekezzen a lehallgatás ellen. Ez is elengedhetetlen ahhoz, hogy az információk biztonságban legyenek…
Szolgáltatásunkkal titkosított hívások kezdeményezhetőek az általunk biztosított telefonközponthoz kapcsolt felhasználók között. Hogy ez miért jó?
Mert így a hálózaton belüli telefonbeszélgetéseit védetté tesszük a külső lehallgatásokkal szemben.
Ezekhez harmadik fél nem férhet hozzá, ezért tökéletes biztonsággal kezelhetőek a hívások. Az a jó hírünk, hogy a szolgáltatáshoz nincs szükség speciális eszközökre, a legtöbb asztali IP telefonnal elérhető. További információért keresse munkatársainkat!