A vállalkozások, cégek, szervezetek az üzleti siker elérése érdekében mindannyian arra törekszenek, hogy optimalizálják és tökéletesítsék belső és külső kommunikációs csatornáikat. A hagyományos analóg szolgáltatásoknak van azonban egy jól definiálható keretrendszere, amely bizonyos üzleti igényeket már nem tud kielégítően ellátni. Az IP PBX telefonközpont olyan rendszer, amely internetes protokollt használ és ezzel magasabb szintre emeli az információáramlás gyorsaságát, hatékonyságát, rugalmasságát. Az egyre jobban megroggyanó hagyományos PBX rendszerre rászámolnak a döntő fölénnyel rendelkező IP, vagy VoIP telefonok…
Az analóg telefonrendszereket kábeleken keresztül telepítik, egy bonyolult, munkaigényes és drága műveletsor segítségével.
Ha egy így „bedrótozott” cég úgy dönt, hogy áthelyezi az irodát, telephelyét, a teljes telefonrendszere újratervezést igényel.Az IP PBX telefonközpontot az interneten keresztül lehet csatlakoztatni, gyorsan és egyszerűen.
Az új generációs telefonrendszerek könnyen kezelhetők és konfigurálhatók. A rendszer mindig a legújabb szoftvert alkalmazza, ennek frissítése pedig vagy automatikus, vagy távolról végrehajtható, szemben a hagyományos, analóg központokkal, amik folyamatos külső támogatást igényelnek, ha technikai probléma merül fel.
Az IP PBX telefonközpontok integrálhatók mobiltelefonokkal, CRM-mel, e-mail-lel, SMS-küldéssel, API-val, mesterséges intelligencia rendszerekkel.
Mindez az analóg rendszerrel elképzelhetetlen volt.Arról nem beszélve, hogy a hálózati rendszerben működő cégek földrajzilag eltérő helyeken lévő telephelyeinek, fiókirodáinak integrációja is csak VOIP alapú telefonos rendszerrel tud hatékonyan működni.
Az internetes telefonálás olyan támogatási lehetőséget kínál, ami szintén ismeretlen volt az eddigi hagyományos rendszerekben. Tudunk hívást kezdeményezni és fogadni mobilról/mobilon, PR-ről/PC-n, tabletről/tableten. A telefonkészülékek vásárlásának költségei pedig az IP PBX telefonközponthoz beépíthető szoftveres telefonokkal kiküszöbölhetők.
Ezek az új megközelítésű rendszerek a folyamatos mentések miatt könnyen lehetővé teszik az azonnali váltást pl. más kiszolgálóra – így egyetlen ügyfelünk hívása se megy veszendőbe.
A hagyományos rendszerekre funkcióikat tekintve is rávernek egy kört. Van itt üdvözlőszöveg-funkció, IVR, hívásrögzítés, automatikus átkapcsolások, idősáv, hangposta az e-mailekhez, titkosítás, hang leírása (Speach to Text funkció) és továbbítása, rendszerüzenetek küldése, kampányok indítása.
Az a helyzet, hogy ezeket a funkciókat már a fejlődő üzleti igények szem előtt tartásával terveztük. Egyszóval a meccs le is futott: hagyományos-IP PBX telefonközpontok – félidőben 1:1, végül kiütéses győzelem.