A szezonalitás némelyeknek szitokszó, másoknak maga az élet: vannak olyan szakmák, amelyek az év utolsó két hónapjában bonyolítják forgalmuk 60-70%-át, olykor többet is. Na, pontosan ez a közös a svájci bicskában és a prémium töltőtollakban: konstans termékei a karácsonyi ajándékszezonnak. Sorolhatnánk még: a végén a csomagolópapírok zárják a sort. Egyszóval, minden olyan vállalkozás számára, amely a nagy év végi hajrában keresi meg az éves betevőt, az elérhetőség a siker kulcsa.
A webáruházak és az online kényelem korában sem tudjuk nélkülözni az élő személyes és telefonos kapcsolatokat. Egyetlen apró kérdés a termékről, egy kis logisztikai kihívás vagy egyszerűen az emberi hang varázsa – mindegy mi miatt csörög a telefon: az ügyfélszolgálat egy kereskedés szíve-lelke. A profi ügyfélszolgálathoz viszont nem elég kiváló és lelkes munkatársakat alkalmazni, akik nem mellesleg a kommunikáció terén is brillíroznak. Ide profi rendszer kell: egy olyan telefonközpont, amely nem engedi a potenciális vevőt, amíg meg nem hozta a jó döntést. A ReBell Tel telefonközpontja a profi ügyfélszolgálatok alapja.
A fa már megvolt, a szaloncukor is, a gyerekek ajándékai szintén. A feleségemnek kinéztem egy nyakéket az egyik exkluzív ékszereket forgalmazó áruházban, de nem volt időm elmenni érte. Fölhívtam őket, hogy megrendeljem és kiszállíttassam, még épp időben. Semmi. Türelmes voltam, de négy nap után feladtam. Féltem, hogy kifutok az időből. Taxiba ültem, bementem a boltba. A pazar beltérben öt eladó sürgölődött az ügyfelek körül, akik a nagy döntés előtt több ékszert is felpróbáltak, nézegették magukat a tükörben, hümmögtek és bólogattak.
A pult belsejében egy telefon, a kagyló félretéve. Megértem: a személyzet maximális odaadással, türelemmel és kedvességgel igyekezett az ügyfelek kedvében járni. Mindenkit vendégként kezeltek, és valóban mindenki vásárolt. Emellett nyilván nem tudták kapkodni a telefont. Cserébe a kereskedő elesett a forgalom felétől, hiszen esélyt sem adott a telefonos érdeklődőknek, holott ez mindössze egy VOIP alapú telefonközponton múlott volna. Azóta már nekik is ReBell Tel rendszerük van, így nem kell lemondaniuk egyetlen vevőről sem.
A vásárló bizalma: ez a mi ajándékunk. Akkor érik meg benne a nekünk is kedvező döntés, ha képesek vagyunk bizalmát megszolgálni. Lássuk be: a karácsonyi ajándékvásárlás érzelmi folyamat, amin végig kell kísérnünk az érdeklődőt, hogy önmaga számára megnyugtató döntést hozhasson. Akkor is így van ez, ha egy telefonhívással kezdődik a kapcsolatunk. Egyetlen pillanat alatt elriaszthatjuk és elveszíthetjük, ha még élő vonalat sem tudunk biztosítani vagy nincs kapacitásunk figyelmünket megosztani. A ReBell Tel telefonközpont ezt a terhet is leveszi a vállunkról: a beérkező hívásokat pontosan csatornázza a szabad munkatársakhoz, így nincs elveszített hívás, csalódott ügyfél. Nem mondhatunk le az ajándékokról pont karácsonykor!