Nem jött meg, vagy selejtes az áru? Reklamáljon chaten! Nincs lehetőség személyes találkozásra? Hozzuk össze a bandát messengeren! Az elmúlt években egyre népszerűbbek lettek az online csevegő programok, a vírushelyzet miatt pedig a tendencia még tovább folytatódott. Fontos tudni ugyanakkor, hogy számtalan veszélyt rejtenek, valamint több tekintetben is kevésbé hatékonyak például a telefonos kommunikációnál. Mint minden más területen, itt is a kulcskérdés az egyensúly, megtalálni, hogy mi, mire való. Indulhat a párbeszéd: chat kontra telefon!
Mobillal a kézben esznek, isznak, öltöznek, sétálnak, sokan még azzal is alszanak a ma tízen-huszonévesek közül. Ennek a generációnak már nem lehetőség, hanem szinte kötelező az online jelenlét. Éppen ezért sokkal aktívabbak is a közösségi csevegő platformokon.
Az egyik mobilszolgáltató reprezentatív kutatása szerint a 15–18 évesek harmada a legszívesebben chatprogramokkal kommunikál, a 6–14 éveseknél is 14 százalék ez az arány.
A fiatalok ritkábban telefonálnak, és akkor is inkább az adatkeretük „terhére”. Éppen ezért a Juniper Research előrejelzése szerint míg 2018-ban a mobilcégeknek világszerte 354 milliárd dollár bevételük volt hanghívásokból, addig 2023-ra ez az összeg 197 milliárdra fog apadni.
Főleg azért, mert gyors, azonnal lehet reagálni. Ha “ráüzenünk” valakire Viberen, Messengeren, Whatsapp-on (és még folytathatnánk a sort), nem kell attól tartanunk, hogy rosszkor zavarjuk, hiszen majd akkor olvassa el a sorainkat, amikor ráér.
Kényelmes, csak pár kattintás, és már kapcsolatban is vagyunk.
Ráadásul a fiatalok egyre gyakrabban használják a különböző emojikat az érzéseik kifejezésére, sokszor komplett mondatokat helyettesítenek ezekkel a figurákkal. És egyszerre többen is tudnak beszélgetni.
Ami az előnye, az a hátránya is a chatelésnek. Ha például az üzleti életben használjuk, akár egy ügyfélszolgálaton, akkor számítanunk kell arra, hogy a lehető leglehetetlenebb időpontokban fog pittyegni a kütyünk. És elvárás a gyors válasz.
Aztán a sok rövidítés, gyakran ékezetek nélkül küldött üzenetek, és a már említett emojik miatt sokszorosára nő a félreértések esélye.
Ráadásul ha mondjuk egy cég gyors, de elnagyolt választ küld, akkor könnyen elégedetlenné teheti az ügyfelet, amit ő pár kattintással azonnal meg is tud osztani a közösségi oldalán. És a jó hírünknek annyi…
Hogy miért érdemes telefonálni? Mert még mindig ez a leggyorsabb, leghatékonyabb kommunikációs eszközünk, ha nincs lehetőség a személyes találkozásra. Sokkal közvetlenebb, személyesebb mint a chatelés, kevesebb az esély a félreértésre, ráadásul komolyabb is. A kutatók szerint a sok emoji és multimédia eszköz egyértelmű visszaesést jelent a beszélgetés minőségében. A ReBell Tel.-nél igyekszünk mindig haladni a korral! Nálunk már a telefonálás is a 21. század igényeinek megfelelően történik, a telefonközpontok kialakításánál alapvető elvárás a VoIP-telefonközpont, amelyet ötvözünk a közkedvelt beszélgetős alkalmazásokkal is. Ha tehát fontos céges ügyeket szeretne intézni hatékonyan és magas színvonalon, akkor keressen minket!