A te telefonközpontod hangmenüje már ünnepi nyelven beszél? Ha még nem cserélted le az üdvözlő, köszöntő üzeneted, itt az ideje, hogy emlékeztessünk rá: közeleg a karácsony és az ünnepek előtt megnövekszik a forgalmad. Másik szögből is lerajzoljuk: most lehetsz kedves a legtöbb emberrel. Az ügyfelek évközben is szívesen emlékeznek majd rád, ha a dögunalmas géphangok „erdejéből” kivezeted őket az ünnepvárás hangulatával.
Ahányat megtanítasz neki. A legizgalmasabb, hogy te lehetsz a nyelvtanár. Beszéled ügyfeleid nyelvét? Ne képeslapot küldj karácsonykor, hanem mondd el nekik ünnepi üdvözleted a telefonközponttal! A jó szöveg igazi kincs, ahogy az alkalomhoz illő üdvözlés is. Aki hallja, pontosan érzi, mennyire fontos neked, ha ezzel a „megkülönböztető jelzéssel” bevonod az ünnepi készülődésbe.
Akárcsak a magánéletben, a cégek életében is rengeteg aprósággal fejezhetjük ki szimpátiánkat és viszonozhatjuk ügyfeleink lojalitását. Egy biztos, minden gesztus csak akkor hatásos, ha személyesen adjuk és kapjuk. Az emberi hang ezernyi meleg árnyalatával „hangszerelhetjük” különlegesre a telefonközpont hangmenüjét, hogy karácsonykor elmondhassuk partnereinknek, mennyire örülünk, hogy idén is együtt ünnepelhetünk.
A legjobb az egészben, hogy az ilyen apróságok képesek befészkelni magukat az emberek szívébe: egyetlen parányi gesztus hosszú ideig emlékezetessé teszi az élményt. A legegyszerűbb, mégis a leghatásosabb marketing- és PR-fogások egyike maga az üdvözlés, különösen, ha ünnepi hangulatban adjuk.
Egy változás ezer másik eredője lesz: a karácsonyi üdvözléstől még a türelmetlen betelefonálók is könnyebben váltanak kedvesebb hangnemre. A call centerek és az ügyfélszolgálatok munkatársai számára pedig ez a valódi ajándék az év legnehezebb időszakában. Egyetlen apró gesztussal így egyszerre tudjuk tehermentesíteni kollégáinkat és karácsonyi hangulatba hozni ügyfeleinket. Ugye, egy nyelvet beszélünk?