Hideg! Még mindig hideg! Langyos! Melegszik! Meleg! Megvagy! Emlékeznek erre a játékra? Gyerekként gyakran szórakoztunk vele, amikor elrejtettünk valamit. A hideg azt jelentette, hogy messze jár még a céltól a kereső, aztán ahogy melegedett, úgy került ő is egyre közelebb. Nos, ez a hideg-meleg szimbolika visszaköszön az értékesítésben is. Ezt rögtön kifejtjük bővebben, és azt is megindokoljuk, hogy miért hatékony marketingeszköz a VoIP telefonközpont.
Ez az egyik legrégebben használt telemarketinges eszköz. Azt jelenti, hogy egy cég értékesítője felhív ismeretlen telefonszámokat. Olyan embereket, akikkel korábban semmi kapcsolata nem volt. Aztán megpróbál valamit eladni nekik. Vagy legalább egy második beszélgetés ígéretét kicsikarni. Általában nem sok sikerrel…
Az emberek rosszul reagálnak a hideghívásokra. Hogy miért? A többség nem szereti, ha kéretlenül hívogatják. Ráadásul sokszor pont alkalmatlan időben. Éppen ezért zsigerből visszautasítóak, idegesek.
A szakértők szerint a hideghívások sikeraránya két (!) százalék.
Szóval 100 hívásból mindössze 2 eredményes…
Míg a hideghívások a leggyakrabban elutasítással végződnek, addig a meleghívások sikeraránya sokkal magasabb: harminc százalék körüli. Ezek azok a telefonok, amikor egy korábbi ügyfelet keres meg a szolgáltató. De hogy jön ide a VoIP telefonközpont? Hát úgy, hogy hideghívások esetén – ha már a nagy számok törvényét vesszük figyelembe –
a hívásokat gyorsabbá, könnyebbé, olcsóbbá tehetjük, ami által könnyebben elérhetővé válik az a bizonyos 2%.
A meleghívások tekintetében már egy kicsit könnyebb dolgunk van, hiszen nem ismeretlenül csörgünk rá az ügyfélre, de az eredményességhez itt is nagyban hozzájárul, ha minőségi telefonközpontról érkezik az a bizonyos üzletet hozó hívás.
Azt már többször leírtuk, hogy mitől olcsó:
a hívásokat az interneten keresztül bonyolítjuk, így nem emelkedik az egekbe a telefonszámla.
Nagyvállalati szintű virtuális telefonközpontot biztosítunk minden ügyfelünknek, eszközbeszerzés és fenntartási költségek nélkül. Az „alap” VoIP telefonközpont is tud kezelni 8 melléket, van híváslista, illetve online ügyfélablak is, amelyek hatékonyabbá teszik a meleghívásokat. Az alapszolgáltatások felett hasznos lehet például a kliens oldali adatbázis kezelés vagy a hívásrögzítés is. Igény esetén pedig biztosítunk sms-szolgáltatást, amellyel még tovább bővítheti a marketingeszközei tárházát.