A mai fiatalok 40 (!) százaléka magányosnak érzi magát… Megdöbbentő arány, de sajnos igaz. Egy amerikai cég vizsgálta a 16–24 éves korosztályt, a kutatásukból az is kiderült, hogy a fiatalok többsége nagyon ritkán telefonál, ugyanis frusztrálja a beszélgetés. Pedig ezzel is tehetnének az egyedüllét érzése ellen. Illetve egy rövid telefonnal sokkal gyorsabban és hatékonyabban lehet rendezni konfliktusos helyzeteket, megszervezni különböző eseményeket, ráadásul mélyebb beszélgetések is kivitelezhetők, mint például chateléssel…
A kutatás szerint a milleniumi és a Z-generációkba tartozó fiatalok (vagyis az 1980 és 2015 között születettek) közül
négyből ötöt szorongással tölt el, ha telefonálnia kell.
De hogy mitől félnek? Egyrészt attól, hogy tovább tart, mint egy üzenetet bepötyögni, másrészt attól, hogy spontánabb döntéseket kell hozniuk, ráadásul a kötelező udvariaskodás is megúszható a chaten. Viszont ezzel csak a saját elmagányosodásukat növelik.
Pszichológusok már korábban bizonyították azt, hogy
a telefonos társalgás jó érzéssel tölt el minket és ez a hatás bizony még beszélgetés után sokáig érezhető.
Ilyenkor a felek motiváltabbak lesznek, hogy tartalmas kapcsolatokat alakítsanak ki, szóval könnyebben tesznek a magány és a negatív érzések ellen. De ez csak az egyik előny…
Ha már a telefon mellett érvelünk, akkor fontos, hogy
könnyíti a félreértések tisztázását.
Azonnal tudunk reagálni, ha valami nem tetszik vagy kérdéses, nem mérgesedik el úgy a viszony. Nagyon fontos a kölcsönösség, amit szintén biztosít. Ráadásul gyors is, és nem foglalja le a kezünket.
Az üzleti életben természetesen a mai napig megkerülhetetlen a telefon. Talán ezt nem is kell különösebben indokolnunk. Ma viszont már a hagyományos rendszerek helyett inkább a VoIP telefonközpontokat ajánljuk, amelyek az interneten keresztül bonyolítják le a beszélgetést. Mi, a ReBellnél továbbra is hűségidő nélkül, pár napon belül kiépítjük nagyvállalati szintű virtuális telefonközpontját. A részletek miatt keressen minket bizalommal!