Hosszú tömött sorokban állnak az autók a főváros útjain, de a vidéki nagyvárosokban is megnőtt a forgalom az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány miatt kevesebben merik használni a tömegközlekedési eszközöket, ráadásul az ingyenes parkolás is lendített az autók népszerűségén. De mi a helyzet, ha a kocsiban csörög a telefon? A legtöbb sofőr bizony – érthető módon – felveszi. A lényeg: legyen biztonságos a telefonálás az autóban! És ne vesszen el az információ sem… Ebben segítünk!
Ahogy már a felvezetésben is utaltunk rá, a pandémiás helyzet több területen is átalakította az életünket. Többen autóznak, csökkent a személyes érintkezések száma, egyre több megbeszélést bonyolítunk interneten keresztül vagy telefonon.
A kettőből pedig következik, hogy többet is telefonálunk autózás közben.
Pedig ez nem egy veszélytelen műfaj, ráadásul ha beszéd közben fogjuk a készüléket, akkor még a rendőr is megbüntethet minket.
A KRESZ tiltja az autóban a mobiltelefon használatát, egészen pontosan azt mondja, hogy a sofőr nem tarthatja a kezében vezetés közben a készüléket (kivéve ha a piros lámpánál áll). Ez egyébként a többi EU-s tagországban is így van. Több kampányt is indított az elmúlt években a rendőrség, hogy ez bekerüljön a köztudatba. Sőt, fontos tudni, hogy büntetnek is a szabálytalan telefonhasználatért. 10 ezer forintba kerül a vezetés közbeni telefonnyomkodás, valamint három büntetőpontba.
Nem véletlen a szigor, a fiatalok körében végzett felmérés szerint a közlekedési balesetek egy hatodáért a mobilozás felel.
Szerencsére ma már nem okoz problémát a hívások kihangosítása, profi headseteket lehet kapni, így nem kell elhalasztani a beszélgetéseket.
Azt viszont fontos tudni, hogy még a „szabályos telefonálás” is elvonhatja a figyelmet a vezetésről. És mint tudjuk, pár másodperc kiesés akár a testi épségünkbe kerülhet…
Ezért is hasznos a ReBell Tel. hívásrögzítő szolgáltatása – ha nincs arra lehetőségünk, hogy a beszélgetés közben a fontos információt, telefonszámot, határidőt felírjuk, akkor egész egyszerűen visszahallgathatjuk a beszélgetést.
Nem kell vezetés közben toll, papír után kutatni, vagy a telefonos jegyzetet nyomkodni. Aztán – ahogy arról blogunkban már többször is írtunk – a VoIP telefonközpontok biztosítják a teljes rugalmasságot. Nem vagyunk telefonkészülékhez, géphez kötve, így a céges ügyeket az autóból, a mobilunkon lebonyolíthatjuk, így pedig időt spórolunk. Mint minden esetben, itt is az arany középút a legjobb: legyünk biztonságban és intézzük minél rugalmasabban, minél gyorsabban telefonon az ügyeinket. Ebben továbbra is segít a ReBell!