Okostelefonjukat nyomogató emberek, fülhallgatóval beszélgetők, chatelők – ha kimegyek az utcára, vagy felülök valamilyen tömegközlekedési eszközre, ez a látvány fogad. Ön is éppen a telefonján, vagy számítógépen olvassa ezt a blogot. Az utóbbi évtizedben gyökeresen átalakult az információhoz jutás, a személyes kapcsolattartás. De van, ami állandó: a telefonos kommunikáció még mindig megkerülhetetlen. Pláne az üzleti életben és az értékesítésben!
Az utóbbi napokban másról sem szólnak a hírek, mint hogy mennyivel nőtt a koronavírussal fertőzöttek száma. Bár még kijárási korlátozást nem vezettek be, de komoly szabályokat kell betartani. Éppen ezért, amelyik cég teheti, nem szervez nagyobb meetingeket. A személyes kommunikáció lehetősége tehát újra csökken, marad a céges ügyekben az e-mail és a telefon. De melyik a jobb? Mit is mondjunk… Mikor, melyik…
A Wall Street Journal írt egy hosszú tanulmányt arról, hogy 1981 és 2000 között születettek sokkal több kommunikációs eszközt használnak, mint az idősebb kollégáik. Ők szívesen írnak e-mailt, mert azt gondolják, hogy a sok telefonhívás félbeszakítja az embert és nem tud eléggé koncentrálni. Ugyanakkor a menedzserek ragaszkodnak a telefonhoz. Ráadásul bizonyos szektorokban megkerülhetetlen a telefon, amelyik cégnél nem veszik fel a csörgő készüléket, az megbízhatatlannak tűnik.
Általánosságban elmondható, hogy az emailes üzenet átadásnál sokkal gyorsabb, hatékonyabb és személyesebb a telefonos kommunikáció. Egy korábbi blogunkban már írtunk arról, hogy egy perces telefonbeszélgetés alatt legalább fél oldalnyi írott szövegnek megfelelő információt át lehet adni.
Kisebb az esély a félreértésre, illetve könnyebb letisztázni a vitás kérdéseket, mint e-mailben, ráadásul az értékesítés területén megkerülhetetlen eszköz.
Ha a vevőkkel, ügyfelekkel tartjuk a kapcsolatot, akkor teljesen más üzenete van egy telefonhívásnak. Úgy érezzük, hogy fontosak vagyunk, hogy személyesen minket szólítanak meg. Nehezebben mondunk nemet.
Biztos Ön is hallotta ezt a szólást. Van benne igazság. Amikor nem bízunk meg maximálisan a partnerünkben és azt akarjuk, hogy nyoma legyen a beszélgetésnek, akkor célszerű e-mailben (is) összefoglalni az elmondottakat.
Illetve ha sok szám, vagy félreérthető név, kód, határidő szerepel az üzenetünkben, akkor sem árt, ha bepötyögjük.
Egy megbízható telefonközpont viszont mindezt tudja, hiszen a szóbeli közlésekről írásos emlékeztetőt is küld, ha igényeljük.
Írásunk elején említettem az elmaradó meetingeket – ezeket a leghatékonyabban telefonos konferenciával lehet pótolni. Egy köre-mail teljesen személytelen, ráadásul a különböző válaszidők miatt nem hatékony. A ReBell Tel-nél elérhetőek a legmodernebb VoIP telefonközpontok.
Ezek a lehető legjobb minőségben továbbítják a hangunkat a világhálón keresztül, így a telefonos kommunikációt nem zavarja a háttérzaj, tökéletes lesz a vonal és még költséghatékony is, ugyanis nem terheli a telefonszámlát.
Ráadásul egyszerre több akár tucatnyian is beszélhetünk – földrajzi lokációtól függetlenül. Ha időt spórolnánk és hatékonyak szeretnénk lenni, akkor nem kérdés, hogy ez a legjobb választás.