Pár évvel ezelőtt még mást sem csináltunk karácsonykor, mint pötyögtük a szívmelengető SMS-eket és küldtük a barátainknak. Aztán ahogy múltak az évek, az SMS-ezés láza alábbhagyott. Ma már inkább valamilyen internetalapú kommunikációs csatornán üzenünk. Ennek ellenére nem szabad lesajnálni a szöveges üzeneteket! Lehet, hogy a magán beszélgetésekben csökkent a jelentősége, de marketing szempontból továbbra is megkerülhetetlen! Mert olcsó, gyors, hatékony. Azt hiszem ennyi pont elég…
A világon az első SMS-t 1992 decemberében küldte egy fiatal programozó, Neil Papworth. Nem véletlenül indítottam a karácsonyi példával a blogot, mert az első SMS-ben is ez állt: Boldog karácsonyt! 1994-re már mindenki számára elérhetővé vált az SMS, de igazán népszerű akkor lett, amikor az emberek többsége mobilhoz jutott. 2000-ben például egy telefonról havonta átlagosan 357 SMS-t küldtek, az egész világ szöveges üzenet forgalma pedig a 2010-es évben 6,1 trillió (!) darab volt.
A szolgáltatók komolyan aggódtak az SMS-ért és a pusztulását prognosztizálták, amikor megjelentek a piacon az internet alapú üzengetős applikációk, például a Viber, a Messenger, a WhatsApp, vagy az iMessage.
És ugyan a baráti kommunikáció valóban áttevődött ezekre a felületekre, de az SMS-forgalom mégsem esett vissza töredékére. Sőt!
Az utóbbi években ismét nőtt világszerte. Hogy miért? Mert marketing szempontból az egyik leghatékonyabb eszköz!
Ma Magyarországon körülbelül 12 millió mobiltelefon-előfizetés van, tehát fejenként 1,2 telefonról és SIM kártyáról beszélünk. Szinte nincs olyan ember, akit ne lehetne elérni mobiltelefonon. Ráadásul egy közelmúltban készült felmérés szerint a többség éjszaka is maga mellett tartja a mobilját és minden harmadik magyar még a mellékhelyiségbe is viszi (én is).
Szóval SMS-ben mindenkit el lehet érni. Azt viszont nem tudjuk, hogy a korábban említett applikációk közül ki, melyiket töltötte le és használja.
Ha üzleti ügyben küld üzenetet, akkor az a célja, hogy azt el is olvassa a címzett. Persze, különben nem küldené!
Viszont a kutatások azt mutatják, hogy a kereskedelmi e-maileknek csak a harmadát nyitják meg, a bennük lévő linkekre pedig mindössze százból hárman kattintanak!
Azért ez nem túl rózsás… Az SMS megnyitási aránya 98 százalék, a bennük elhelyezett linkekre pedig a címzettek 30 százaléka rákattint.
1992-ben a fejlesztők között komoly vitatéma volt a szöveges üzenet hossza. Először 128 karakterre gondoltak, de az túl rövidnek bizonyult. Végül a 160 karakter mellett döntöttek, az elhatározást pedig azzal is alátámasztották, hogy a postai levelezőlapokra átlagosan 150 karakternyi szöveget írnak az emberek.
Mint kiderült, a 160 karakterbe akár egy teljes kereskedelmi kampány belefér, ráadásul a szövegbe internetes linkeket is tehetünk.
Tavaly 65 milliárd dollárt költöttek a cégek SMS marketingre, ami szintén sokatmondó adat. És pár fontos trükk: soha ne éjjel és korán reggel küldje a vásárlásra buzdító szöveges üzenetet, hanem a munkaidő vége előtt. Az sem árt, ha a hó eleji fizetés-átutalásokkor érnek célt az üzenetek. Mindig legyen figyelemfelkeltő, érhető és frappáns. Akkor a siker nem marad el…
Marketing célú SMS-t küldene? Akkor a legjobb helyen jár, kérje ajánlatunkat most!