Beépíteni egyszeri kiadás, viszont a megtérülési ideje az összes marketing-eszközt lepipálja: azonnal képes pénzmágnesként működni, amint üzembe helyeztük. Már azzal is megkönnyíti az életünket, hogy internet alapú rendszerként nem igényel bonyolult technikai felszereltséget és kezeléséhez sem kell speciális tudás. A ReBell Tel telefonközpontjaival kapcsolatos tapasztalatok azonban azt is megmutatták, milyen, amikor a cégnek állandó és automata marketingese van, fillérekből, aki fizetés nélkül is folyamatosan szerzi a vevőket.
Olyan, mintha a vevők egy nagy bevásárlóközpontban lennének, ahol egész kasszasor áll rendelkezésükre és maguk választhatják ki, melyik pénztárhoz álljanak. Egyikhez mindenképpen, tehát csak azt kell világosan meghatároznunk, milyen almenükből álljon a telefonközpont rendszere, hogy a betelefonálók a lehető legkönnyebben és minimális idő alatt célba érjenek.
A menüpontok „minőségi” munkáját az azt kezelő kollégák hozzáállása és felkészültsége biztosítja, ezért kell minden funkciót a legjobb és ügyfélkapcsolatok kezelésére legalkalmasabb emberekre bízni.Így az érdeklődők hamar hozzászoknak a jóhoz, vagyis a minőségi kiszolgáláshoz.
Spontán oktat, nevel és jó szokásokat alakít ki az okosan felépített telefonközpont. Mivel a menürendszert magunk szabjuk meg – a kiosztástól s a hangmenü tartalmáig – a betelefonáló, aki először ezzel a rendszerrel találkozik, a hallott információk alapján kezd el tájékozódni. Sokat spórolunk azzal is, hogy nem személyesen egy kollégának kell minden esetben mindent újra elmagyarázni. Az igazi nyereség, hogy a telefonközpont menüstruktúrája és a hangmenü hozzászoktatja a vásárlókat a mi saját logikánkhoz és rendszerünkhöz. Érdemes különös gonddal megtervezni a hangalámondást: a kellemes orgánum és az egyedi szöveg fülbemászó élmény lesz, emlékezetessé teszi a céget magát.
Ha csak egy kérdésem van és tudom, hogy nem kell órákat várakoznom, amíg fölveszik a telefont, ráadásul mindig kapok érdemi választ egy kedves szakembertől, biztos, hogy inkább telefonálok és nem kezdek el találgatni vagy interneten keresgélni.
Mindenkinek drága az ideje és a legegyszerűbb és legrövidebb módszer, ha élőben kérdezhetünk. Nem mindig vagyunk gép előtt, hogy a jól bevált chatbotokat használjuk, ráadásul azok is egyelőre kis fáziskéséssel működnek.Cégként a legbiztosabb módja a vevők odaszoktatásának, ha egy profi telefonközpontot működtetünk, amellyel megkönnyítjük a vevő életét és hozzászoktatjuk őket a kényelemhez, ami – és ezt az élet más területei is igazolták már – bizony függőséget okoz.
Legalább havi két ember fizetését takarítja meg, valójában ennél sokkal többet: ha két műszakban kellene telefonközpontos kollégát foglalkoztatnunk, akkor adókkal és járulékokkal együtt a végösszeg közelítené a milliót is akár.
A specializálódással tovább takarékoskodunk: ha a vevőt hozzáértő, felkészült, a témában a legjobb munkatársakra bízzuk, időt spórolunk neki is, magunknak is, így kollégáink nem merülnek ki és szívesebben végzik munkájukat, hiszen kevesebb a kudarcélmény.Csökken a fluktuáció és a táppénzen töltött idő, növekszik a lojalitás és a munkakedv. Bár ez nehezen számszerűsíthető, világos, hogy csörgő forintokat ér a telefonközpont által biztosított profizmus.
Annyit, amennyire üzletileg lehetőségünk van az adott szakmában, iparágban és méretben. A telefonközpont ugyanis olyan, akár egy hókotró: eltakarítja utunkból az akadályokat, nekünk már csak száguldanunk kell a terepen. Észre sem vesszük, hogy van, amikor jól működik és ez a lényeg.Láthatatlan eszközként csak akkor éreznénk a hatását, ha nem lenne és kézzel kellene menedzselnünk a vevőkapcsolatokat, ami egy szinten túl már lehetetlen.