Nem spanyolviasz és könnyen hozzáférhető marketing eszköz: az sms ráadásul – rövidsége miatt – szimpatikusabb is a többi, hosszabb szövegnél. Amíg egy hírlevél kétes esélyekkel ér célba, a telefonon érkező szöveges üzeneteket szinte biztos, hogy megnyitjuk – 98%-os a megnyitási statisztika –, hiszen ez az egyetlen olyan eszköz, amit folyamatosan magunknál tartunk, és ezen bonyolítjuk a napi kommunikáció nagyobbik részét. Nem érdemes figyelmen kívül hagyni az sms-ben rejlő marketing-potenciált.
Ilyen az sms is. A ReBell Tel sms-szolgáltatásai például eleve számolnak a kommunikációs „rövid-műfaj” marketing-előnyeivel, hiszen a vállalatok számára ez a legkifizetődőbb eszköz a céges kommunikáció élénkítésére.
Rövidsége és tömörsége révén az sms-ben eljuttatott üzenetek könnyebben rögzülnek, így hatékonyabban hasznosul a befektetett energia.Mivel tömegesen lehet kiküldeni egyetlen sms-t, alkalmas egész kampányok bonyolítására és marketing-kutatások tervezésére. Amikor ugyanis válaszüzenetet várunk, a fogyasztók gyors reakciója szinte borítékolható. Vegyük sorra az előnyöket, nagyítóval!
Amíg a facebook-üzenetek 12%-át olvassák el a felhasználók, az e-mailek 20%-át, addig az sms-ek 98%-a célba ér. Ez nem gyenge arány és köszönhetjük a tömörségnek, rövidségnek, tervezési oldalon a precizitásnak és a kiszámíthatóságának.
A lényeget közöljük pár sorban és az olvasó könnyen feldolgozza az információt. Szinte biztos, hogy sikeres lesz a kommunikációnk, ezért az egyik legkiszámíthatóbb kampány-eszköz.Precizitása annak is köszönhető, hogy személyesen a vásárlóhoz jut el, nincs közvetítő körülmény, hiszen mindenki a saját mobiltelefonjára kapja az sms-t.
Ki akar mindenfélét észben tartani? Nem is lehet és nem is szükséges, ha a telefon memóriája megengedi.
Egy sms bármikor visszakereshető, elolvasható, érdemes tehát adatokat, kulcs-információkat közölni benne. Az emberek hálásak lesznek érte, hogy nem kell megjegyezniük és később is felidézhetik az olvasottakat.Valójában ez biztosítja az sms-marketing hosszútávú hatását: ha okosan csináljuk, nélkülözhetetlen információkat is közlünk, hogy mindenképpen érdemes legyen elmenteni az üzenetet.
Nincs még egy olyan lehetőség vagy eszköz, amivel ilyen gyors érdemi reakciót válthatunk ki. Ha kérdést teszünk fel sms-ben, aki megnyitja és elolvassa, általában azonnal válaszol, hiszen egy rövid válaszra mindenki kapható. Ez a trükkje az aprócska üzenetnek. A fogadó fél úgy érezheti, részt vesz valamiben, ami számára nem teher és még érdekes is lehet, ha releváns a téma. Az emberek szeretik, ha kikérik a véleményüket, sms-ben pedig azonnal ki is nyilváníthatják. Hálás eszköz a marketing-kutatásokra és a kutatási marketingben egyaránt. Ugyanilyen jól működnek a szavazásos játékok is, amikor ki kell választani egyet több lehetőség közül.
Az élő szó sem tudja felülmúlni, hiszen ritkán tudunk tömegekhez beszélni, ami persze a nagy méretek miatt már személytelenné is válik. Az sms viszont tetszőleges számú felhasználóhoz eljuttatható, csak a marketing-listánkon múlik, milyen arányokban gondolkodunk. Ez a szempont gazdaságilag valamint a fenntarthatóság és az energiatakarékosság szempontjából is igazi főnyereménnyé teszi az sms-t a cégek számára, hiszen akár kis, induló vállalkozások is megengedhetik maguknak. Ha okosan használjuk és nem élünk vissza a vásárló bizalmával – azaz nem terheljük folyamatosan sms-üzenetekkel – akkor értékelni fogja, hogy gyorsan kap minőségi információt a lényegről.