Lehet szeretni, unni, akár utálni is, egyet nem lehet: mellőzni. Az sms ugyanis sokkal fontosabb is tud lenni, mint egy telefonhívás és van, amire csak a pittyegő szöveges üzenet képes. Vállalatok számára ráadásul az automatizálás és a biztonságos kommunikáció alapvető eszköze – a VOIP alapú telefonálás pedig még egyszerűbbé teszi a dolgunkat. A ReBell Tel sms-küldő megoldásával például a cégek akár milliós nagyságrendben képesek ügyfeleikkel kommunikálni, világszerte. Gyors, egyszerű és biztonságos: ezért szeretjük az sms-t.
A szó elszáll, az írás megmarad – ez az sms egyik legfőbb előnye. Biztosítanunk kell ugyanis bizonyos információk visszakereshetőségét, továbbküldését is: előfordulhat, hogy maga az üzenet válik döntő erejű bizonyítékká egy vitában vagy jog-ügyletben. Például a panaszkezelésnél igen praktikus lehet a tranzakciós előzmények visszakeresése vagy egyéb értesítések tartalmának igazolása. Nem szabadulhatunk tehát az írásbeliségtől a nagyon is verbális telefonálás világában sem.
Amikor egy cég ugyanazt az információt szeretné megosztani egyetlen gombnyomással a lehető legtöbb ügyfelével, ugyancsak az sms lesz a leghatékonyabb megoldás. Képzeljük csak el, hogy egy teljes adatbázisnyi partnerünket szeretnénk röviden tájékoztatni például egy időpont-módosításról! Nem mindegy, milyen gyorsan érjük el, hogy felfigyeljenek mondandónkra. Küldhetnénk e-mailben is az információkat, de az emberek többsége manapság már százasával kapja naponta az elektronikus leveleket és óhatatlanul szelektál.
Ráadásul az sms-eket gyorsabban kezeljük, mint leveleinket akkor is, ha mindkettőt elérjük a mobiltelefonról. Ritkábban kapunk sms-eket, ezért jobban odafigyelünk, ha pittyeg a készülék, így szinte azonnal célba ér az üzenet. A marketing szakma kiváló hatékonysággal használja ezt az egyszerű eszközt promóciós kampányokban és lojalitásprogramokban. Határozott előnye a rövid telefonos üzenetnek, hogy nem hergeljük partnereink kedélyét, nem raboljuk idejüket, vagyis nem kell tartanunk tattól, hogy csorbul a lojalitás.
Kőkemény biztonságtechnikai kérdés a banki értesítések és a kétfaktoros azonosítási folyamat „írásbelisége”. A telefon ugyanis olyan személyes tárgy, amelynek lassan külön GDPR-ja lesz, hiszen életünk szervezése elképzelhetetlen nélküle. Mindig velünk van, és jellemzően nem kerül idegen kézbe – legalábbis szándékunk szerint. A pénzintézetek és a beléptető-rendszerek nem véletlenül választják az sms-alapú azonosítás lehetőségét a tranzakciók és hozzáférések kezelésénél: a telefonos üzenet jelenleg a legbiztonságosabb módja az illetéktelen behatolók kizárásának. Foglalási visszaigazolások, csomagszállítási értesítések, időpont-kiajánlások: mind-mind személyes védelmünk érdekében történnek sms-ben.